Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 29 maj 2019

Medaljer...

Det som göms i snö kommer upp i tö...




Röj hemma och vad råkar man på? Jo alla saknade medaljer från de glada 70- och 80-talen...


Silvermedaljerna från KM i orientering, Här kan man lätt bli vilseledd och tro att jag tävlade i Finland men så var inte fallet. Troligtvis var det bara så att de blågula banden hade haft en strykande åtgång och helt enkelt tagit slut...



På 70-talet kampanjades det för att vi ungdomar inte skulle börja röka. Så man blev väl tvungen att göra några rökförsök utan någon större framgång tack och lov...


Medåkersloppet ja, där sprang vi, Lilla gumman och jag, då hade man ett oerhört spänstigt löpsteg, må jag säga. Minns att jag fick pris för mitt synnerligen vackra löpsteg där i Medåker, en plättlagg tror jag visst att det var... Ja, detta hände sig på den gamla goda tiden...då man var lätt på foten!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar