Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 23 maj 2014

Rör om i grytan...

Kära nån då, Lilla gummann far då runt som en yster vårvind trots sin väl tilltagna ålder. Hur svårt kan det vara att bära ut några blomkrukor? Jag bara undrar...


Tur att jag köpte mej en ny röd pelargon när jag var på stan senast. Inte för att jag borde eller ens är i behov av några fler röda pelargoner utan mera bara för att...


Hittade även en färggrann klöver med trefärgade blad som jag bara absolut måste ha med mej hem.


Lerkrukor är ju ingen idé att sätta pelargonen i med tanke på Lilla gummanns framfart. Nej, inte om hon nu ska fortsätta med sitt dumdristiga krukjonglerande med tillhörande höga hopp från trappan. Det får helt enkelt bli järngrytan. Den är väldigt svårjonglerad om säger så...


Varsågod Lilla gummann och gör ett nytt försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar