Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 7 november 2013

Sett på stan...

Vad kan man använda alla brädstumpar till som blir över när man bygger/renoverar? Ett litet tips ... Samla alla överblivna brädbitar och sammanfoga dom till en vacker tavla...voila!!


Värsta konstverket...precis som om jag hade gjort den själv...

(kommentar från Lilla gumman: Vänta bara tills jag samlat upp alla avsågade brädbitarna från Lilla stugvinden...då Ni...)


10 kommentarer:

  1. Men ja den vill jag se!!! hihi den kommer bli super! Tror stenhårt på dig och att den kommer bli mycket snyggare också ;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner jag Lilla gummann rätt så kommer hennes tavla att bestå av kottar och gamla grenar. Men jag tror att det blir lika snyggt... Kulturtanten

      Radera
  2. Oj, ja det var ett bra tips! Man ska aldrig slänga nåt, rätt som det är kommer det till användning :-)
    Vilken härlig loge ni har, tänk om man hade en sån...
    / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att ha sett denna tavla kommer jag aldrig att slänga en endaste liten träbit. Logen är bra, rymmer många saker.., numera även nymålad

      Radera
  3. Kommer aldrig att slänga en endaste brädbit.Man kanske kan nalla en lite här och där...vem saknar en gammal brädstump !! Snyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej. Kommer att gå med byxfickorna fulla av brädstump hela tiden...

      Radera
  4. Fanns det någon prislapp på konstverket? Kanske kan bli en ny födkrok att slå sig på sådan produktion? Riktigt häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tavlan var inte till salu utan hängde bara där och förskönade väggen. Passade mej kändes det som...

      Radera
  5. Såg fotot först och tänkte, Oh vad duktig du är! Det var ju jättesnyggt! (Men om du gör en så blir den säkert lika fin) :D Visa när den är klar :)

    SvaraRadera
  6. Så fort det blir ljust ute ska jag ut på brädstumpsjakt... Lägger ut bild på tavlan så fort sista spiken är islagen...

    SvaraRadera