Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 14 november 2013

Varning för framfall!

Nu har allting blivit mycket, mycket värre. Vår upprustning av Lilla stugan, för att få större boyta, har tråkigt nog gjort vissa ställen mycket, mycket mindre. Just det, mulltoan har krympt riktigt duktigt. Man öppnar dörren och hamnar på toastolen direkt. Man kan inte sitta upprätt under besöket för det har uppstått en kraftigt lutande vägg - denna som blev baksidan av nya trappen. Man får sitta vikt framåt, likt en fällkniv, faktiskt, för att inte slå huvudet i väggen bakom.

Inte nog med det, nu har risken att drabbas av framfall ökat med 62%. Mulltoans lite annorlunda placering har bidragit till en vansklig instabilitet. När man reser sig upp, helt framåtlutad, så vickar nästan toastolen framåt. Det räcker alltså inte att knipa både här och där, man måste också lära sig att behärska en viss teknik, genom att ta spjärn med benen mot golvet, för att klara toabesöket utan att stolen helt abrupt välter omkull, även kallat ett förargligt framfall.

Men det är ju egentligen inget att bråka om. Det finns ju faktiskt dom som inte har någon mulltoa alls...dessutom tror jag att man övar upp benmusklerna ordentligt. Tänk Er statisk benträning vid varje toabesök...det blir lite av att slå två flugor i en smäll...

8 kommentarer:

  1. Låter fullkomligt livsfarligt, jag tror jag skulle få cellskräck och kola av därinne.
    Var försiktig! Har du inget utedass? Gräv en grop i skogen; mycket säkrare, bara vilda djur kan störa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har massor av gropar i skogen, utedass vid dynghögen, riktigt modernt wc i stora stugan och så framfallstoan...vilka möjligheter...

      Radera
  2. Svar
    1. Tack för omtanken...men jag är glad att jag slipper ta mig ut i skogen...det är ju ruggigt mörkt ute...nu för tiden...

      Radera
  3. Alltid bra med lite spänning i livet har jag hört!;)
    Å tänk vilka benmuskler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Du har rätt inställning ser jag. Åja, benmuskler har man fått. När tanterna och jag motionerade igår så masade dom sig upp för backarna i elljusspåret medan jag med lätta ben och starka muskler joggade uppför backarna...så visst tar det...

      Radera
  4. Haha... bra att kunna göra fler saker samtidigt... tidsbesparande :)

    SvaraRadera