Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 7 augusti 2015

Nyfiken i en strut...

Valdemar och jag tog en halv semesterdag mitt i allt gräsarbetet. Vi struntade totalt i slåttermaskinen, röjsågen och trimmern och bara liksom drog iväg...


Vi hade blivit rekommenderade att prova på Götlundaglassen och därav så skumpade vi så sakteliga fram på småvägarna till just Götlunda för att smaka av den omtalade glassen.


Jag som egentligen inte är särskilt förtjust i glass gjorde mitt bästa och beställde två glasskulor med vaniljsmak och en med blåbär. Sen slog jag till på, hör och häpna, lakritsströssel och jag säger bara det, vilken underbar kombo. Efter den glassen så insåg jag att jag faktiskt var störtförtjust i glass...


Valdemar satsade på hasselnöt och pistage. Jag fick naturligtvis smaka på den glassen också och jag säger bara det mmmmmmm.....


Så fortsatte vi den lilla semesterturen ner till Hjälmaren. Det blåste helt lagom och vi pustade ut i solen och såg ut över det glittrande vattnet...

Jag fick badfnatt och skuttade fram längs den lilla stranden och stänkte som en barnunge...Oj, vilken trevlig eftermiddag...och en sak är säker...vi kommer snart tillbaka för att avnjuta den alldeles sjusärdeles goda Götlundaglassen...

6 kommentarer:

  1. Hahaha :-) Vad busigt det låter! Vackra Hjälmaren - där lekte vi som barn i ett jättestort traktordäck och guppade runt på vågorna. Mina morföräldrar hade sommarstuga i Blomsterhult i närheten av Vingåker. Min mormor var dessutom född där. Lakrisströsslet låter absolut värt att prova! Kram och ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  2. Underbara livsögonblick <3

    Eva

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, snålvattnet rinner! Ska lägga Götlundaglass på minnet Blåbärsglass med lakrits alltid min favoritsmaker Se där då har vi ju samma smak! Kantarellerna på förstasidan på bästa bloggen går inte av för hackor, läckert Hade jag en egen blogg kunde jag lägga ut alla gula blad jag hittar..... kantisarna har någon annan troligen haft turen att hitta.
    Ha det gott alla där hemma på logen!
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, hej!! Jodå, ett och annat gult löv har man ju hysteriskt kastat sig över i tron att det finfina kantareller. Men nu stundar ju snart sådana tider och vi fasar redan för alla pass med lövräfsan. Ja, vet nån vad, lakrits har blivit min klara storfavorit. Men får man inte högt blodtryck av för mycket lakritsätande? Det fick i alla fall jag höra när jag väntade barn och blodtrycksmätaren slog i botten. Men det är ju inga problem just nu, ja, nåt havandeskap menar jag...så det är fritt fram för lakritsmoffandet...ha det bra!!!

      Radera