Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 29 augusti 2015

Så var hundpensionatet i full gång...

När nu Kulturtanten och Svågern drog till London så svängde dom förbi helt hastigt och kastade av Pärlan, hela familjens lilla goding, för att låta henne få tillbringa några underbara dagar hemma på logen, men dom hade bråttom iväg minsann.


Kulturtanten påstår att något bloggande blir det inte tal om under Londonmästerskapen. Hon säger att tävlingarna tar så himla mycken tid men jag har andra funderingar, jag. Jag tror att detta faktum att dom bor på en pub har en del med att göra att tiden inte riktigt räcker till.

Pärlan en sann drinkare...
Fast idag har dom spelat mot Förenade Arabemiraten så då är dom nog väl värda en pint... ja, jag menar Kulturtanten och Svågern alltså...

6 kommentarer:

  1. En cockerspaniel...?
    Så lika min ena härhemma :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag vet så är denna fullkomligt underbara Pärla en engelsk springer spaniel. Är inte så väl bevandrad i hundraser då jag är hysteriskt hundrädd...men Pärlan är jag inte rädd för...nästan i alla fall...

      Radera
  2. Vilken fin liten Pärla! Att driva hundpensionat några dagar är ju inte så dumt. Bara det inte blir alltför många dagar...
    Allt gott!
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte nog med denna inkvartering om två veckor är jag bokad igen. Då blir det en dansk-svensk gårdshund. Du har rätt, det går an med några dagars hundvaktande men sen är det nog. Jag hotade Kulturtanten att: blir ni borta mer än tre nätter så släpper jag lös hundskrället men Kulturtanten bara flinade, hon vet ju att det bara är tomma hot...

      Radera
  3. Hehhhee jeg må le altså , du skriver så morsomt !!! Så nydelig hund da ! Fin ny uke til deg ! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vet aldrig med Kulturtanten, det är svårt att hålla ordning på henne. Hoppas att Du får en trevlig vecka!!!

      Radera