Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 26 maj 2019

Röd, röd, röd är handsken på min näve...

Kände mig trött och utarbetad och var synnerligen less på trädgårdsarbetet. Skulle precis ringa Kulturtanten och meddela att nu var minsann alla arbetshandskar utslitna och totalt oanvändbara och därmed skulle jag ta en lång och välbehövlig, härlig paus från det hårda jobbet.


Då, som bara av en händelse, hittade jag en hög med sprillans nya och läckert utformade jobbhandskar...åhh, typiskt Kulturtanten, hon lämnar inget åt slumpen...




Det var då jag insåg att handskarna helt perfekt matchade min nya, fina, röda vattenkanna och glädjen steg i kroppen...


Handskarna satt som en smäck på mina valkiga händer och jag fylldes av en fantastisk energi och slängde mig omedelbart ner i närmaste nässelhög redo för några timmars härlig ogräsbekämpning...


Se bara matchningen...



...och den underbara stilen...


...det är så man rörs till tårar...

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Har väl aldrig sett en sån färgmatchning! Och ingen fara att nåt försvinner bland grönskan. Nästan man kan säga att allt kommer att gå i rödaste rappet?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, precis det röda borde framträda i allt det gröna. Vill inte skryta men mina nya fina stövlar är också klarröda...

      Radera