Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 25 januari 2015

Kulturtant på hal is...

Då var det äntligen dags. Det var ju faktiskt ett tag sedan som jag tackade ja till den här tävlingen, tror att det var i november 2014. Tyckte då att det inte var så farligt för denna tävling skulle ju inte gå av stapeln förrän i januari 2015, alltså nästa år. Och hur mycket skulle man inte hinna träna före det, tänkte jag i mitt stilla sinne. Trodde jag, ja...
 

 
Helt plötsligt var dagen inne och inte en enda vända hade jag tagit i curlinghallen. Inga problem, tänkte väl jag...man får lita på gamla meriter, deltagande lagkamrater och ett positivt och glatt humör.


Bara att dra in magen, ta på curlingstassen och greppa kvasten. Tur att det är ganska kylslaget på isen så att alla hysteriska frossbrytningar och nervösa svettningar inte skulle märkas så tydligt och skulle dom göra det ändå så kunde man bara skylla på kärringproblem...


Tur i oturen att man i alla fall tränat på att halka fram på glashala vägar dom sista veckorna och se bara så omtänksam curlinghallens vaktmästare varit och ställt fram hela fredagsstädningskitet så man kunde luta sig mot kvastarna för att förhindra vurpor på isen...

Men nästa gång så tar jag nog med en hink med sand så jag kan grusa på isen ordentligt. Hur det gick, kanske någon undrar? Alla kan inte vinna men huvudsaken är att man gör sitt bästa...vilket jag faktiskt gjorde...

                                            Kulturtanten

6 kommentarer:

  1. Nu blir jag verkligen imponerad. Jag trodde bara att det var såna där VM-människor som spelar curlingt! Och på din beskrivning låter det inte som om du hör dit:-)

    SvaraRadera
  2. Här är en till som blev imponerad! Det kan ju vara riktigt kul utan att man vinner!
    Bara få sopa med kvasten utan att det handlar om städning, låter ju kul!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så får man skrika sopa högt och ljudligt utan att någon blir sur...

      Radera
  3. Provade på curling på en s.k. friluftsdag i skolan och tyckte det var kul... Ville gärna prova på mer, men blev avskräckt av att alla som spelade hade en medelålder på minst 50 år... och är man själv 14, så är det fruktansvärt gammalt...
    Gillade skytte också, men där var medelåldern ännu högre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har rätt medelåldern är nog rätt hög.idag. Tror och hoppas på att fler unga börjar med curling...

      Radera