Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 30 januari 2015

Vårlökar mitt i vintern...

Fortfarande vinter men i affärer och på gator och torg kan man köpa vårbuketter och vårlökskrukor av många handa slag.



Varför inte dekorera middagsbordet med en redig, välväxt och kraftig bukett med tulipaner.



Eller kanske en kruka med ljuvliga blå krokusar. Etiketter säger i alla fall att blommorna kommer att bli blå...



Och här vad är nu detta för slags vårlök? Jajemen detta är tävlingshyacinten som jag planterade i november. Ja, ja, jag minns mycket väl att Lilla gummann vann med en "lågblommande" rosa skapelse... Men vänta ni bara, i påsk, till pingst eller kanske rent av i midsommar kommer nog min lök att blomma...


Nu väntar våren runt hörnet men innan dess måste Vasaloppet köras...
Kulturtanten

2 kommentarer:

  1. Menar du att du ska köra Vasaloppet!?! Då måste jag ju stå där med blåbärssoppa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott med blåbärssoppa men jag ska inte åka Vasaloppet själv utan tänker mer på alla dom där andra som har tänkt skida till Mora. För efter Vasaloppet börjar våren...

      Radera