Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 23 februari 2015

Plötsligt händer det...

...att man vinner alltså och det har jag gjort nu. Inga miljoner att tala om men mycket smått och gott fick jag med mej hem.


En äkta ullmössa hemstickad av bästa stickerskan Jutta.

Ett par fingervantar. Här har nog någon högre makt haft ett finger med i spelet/lotteriet. Precis vad jag är i behov av, man tackar och bugar.


Liten trädgårdsgroda är inget man tackar nej till. Målad av självaste PysselJenny. Passar ju utmärkt nu när en nära släkting snart fyller år. 


Lilla gummann är fullständigt galen i grodor, så vem vet,f kanske att hon får detta groddjur på sin stora dag ... Låter henne få leva i ovisshet fram till födelsedagen...

6 kommentarer:

  1. Härligt med vinst! Inte dåliga saker heller! :)
    Skrattar gott år experiment-inlägget!
    Hemma hos oss är det nog jag som är expert på att fylla sophinken till bristningsgränsen...

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten..... vantar hurra vad bra !
    Jag log också gott åt experiment inlägget, här är det jag som inte vill se när hinken är full, troligen för att den tömmer sig själv om jag inte gör det, himla bra. Ha en fin vecka önskar Elisabeth
    Ha den fin vecka hälsar Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vantarna kom verkligen i rättan tid. Man vill gärna fråga sig, Hur mycket kompost får man ihop under ett år?

      Radera
  3. Vilka vinster, gratulerar !
    Och att du dessutom så behövligt vann ett par vantar, var ju en fullträff.
    - Hur länge detta par får vara tillsammans lär vi säkert bli varse om...
    Oväntade överraskningar är alltid lika kul, och nog lär "lilla gumman " bli förvånad över denna present från dej ;)
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska hålla hårt i vantarna och vara noga med var jag lägger dom.

      Radera