Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 2 juni 2015

Första... andra... tredje...

Det regnar och regnar och gräset gror, ja ogräset alltså. Varför inte ta tillfället i akt och knåpa ihop några gräskronor? Fint att ha att dekorera med till midsommar.



Första kronan klar men den är inte kvar på logen, gav den till en av våra grannar som stod och trånade. Men ingen fara på taket, åkern är full av ax och strån... Bara att skicka ut Lilla Gummann på en ny gräsplockartur...




Andra kronan färdigställd. Här upphängd på en stör som stod nedslagen i rabatten och bara väntade på den slingrande bönstjälken...



Och den hänger ännu kvar. Tredje kransen står nu på tur... Lilla Gummann var är du? Mera gräs, mera gräs...

10 kommentarer:

  1. Men vad detta blev fint! Herregud vad du är påhittig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkla att göra, gratis material i massor och fina blir dom...

      Radera
  2. Jättefint! Nu är verkligen rätta tiden. Såg att smörblommorna börjar komma också. Dom gjorde jag av i fjol och de torkade fint. Du är så pysslig. Kliar i fingrarna att få göra nåt kul här också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smörblommor vilken bra idé det ska jag försöka med.
      Kulturtanten

      Radera
  3. Du gör gräskronor. Jag gör traskronor :)
    Fint!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Lilla Gummann har delat upp det så att jag gör gräskronorna och hon tillverkar kronor av trasor...

      Radera
  4. Jag vill också ha en liten gumma som plockar gräs och blommor så jag kan göra vackra saker! Superfin gräskrans verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du vill ha en liten Gumma dom är alldeles utmärkta gräsplockare...

      Radera