Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 11 juli 2014

Plaskdammen...

Förra månaden var jag på kurs i betonggjutningens svåra konst. Ja, nog blev det konstiga skapelser. Försökte mej på att göra ett fågelbad av rabarberblad. Ser bra ut på avstånd...men tittar man närmare inser man direkt att badet endast rymmer en knapp halvdeciliter vätska.


Nu ligger badbladet på plattorna framför rabatten. Lägg märke till den totala bristen på intresserade badankor... helt fågeltomt om man säger...


Fågelbadet är vansinnigt grunt, men som någon sa: "Fåglarna ska väl bara bada inte riskera att drunkna..." Detta grunda betongbadkar medför dock mycket merarbete. Dagar som denna när termometern kryper upp över 30 grader Celsius  dunstar vattnet med raketfart!!! På morgonkvisten häller jag karet fullt, på lunchen får jag trampa hem som en galning från jobbet och fylla på och efter arbetsdagens slut är det ånyo dags att skvimpa i mera vatten... Skulle ha satsat på ett djupare kar!!! Tänk dom stackars badsugna fågeluslingar får ju stå på knä för att kunna fukta sin fjäderprakt...


Som ni inte kan undgå att se har jag fuskat så till den milda grad med bortskrapandet av bladrester... Men jag hade liksom annat för mej...det var faktiskt Ernst på TV... Han skulle å andra sidan säkerligen ha skrapat betongen betongren med största frenesi. Som ni förstår är jag inte riktigt Ernstlik...

Simma lugnt.../Kulturtanten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar