Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 22 mars 2015

Hur många knop gör du?

I vanlig ordning kommer Kulturtanten löpandes med presenter när det vankas födelsedag.


Väl inslagna och paketerade med förtjusande snörningar...


I ett av paketen dolde sig en knopbok, ett måste för alla snörfantaster.




Jag snörde raskt ihop en fiskarögla vilken jag kommer att använda vid mitt nästa bungyjump...


Sen trasslade det till sig rejält och blev till en enda stor rul...


Sen lyckades jag snörpa ihop en överhandsknop i åtta som jag kan praktisera när jag tar en segeltur i ekan...


Läxan till i morgon ser knivig ut, tror att jag får lov att kalla in Valdemar för assistans... Visst gör det ont när knopar brister...

4 kommentarer:

  1. Det är roligt att kunna snitsa till några knopar.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en knut lite då och då sitter aldrig fel...men svårt...

      Radera
  2. Knopa på och grattis !
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar...äntligen får man lägga ytterligare ett år till handlingarna...

      Radera