Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 10 december 2014

En röd julängel av bästa sort...

På varenda blogg och i absolut varje hem sitter folk och viker änglar dagarna i ända så här i juletid. Och inte vill väl jag vara sämre jag heller...nej, minsann...


Pyssellådan baxades fram men hur mycket jag än rotade och rörde runt så hittade jag inget passande papper till änglarna. Däremot kom jag att tänka på dom där arken som Kulturtanten hade i sin hemliga låda inne i Stora stugan. Visserligen röda men detta var väl inget att bry sig om...och förresten är det inte snart julafton, va? Man tager vad man haver...och så blev det, jag snodde helt enkelt alla hennes röda papper...


Jag veckade raskt ihop änglarna och kunde ju ganska snabbt konstatera att dom hade vissa drag av tomte i sig men det gjorde faktiskt ingenting alls, tyckte jag. Det var först när jag hängde upp min tomte-ängelkör som jag insåg att själva konstruktionen påminde synnerligen mycket om granar...hade jag i stället valt en grön pappersvariant så hade det direkt blivit en gran-ängel...tänk så det kan bli...


När jag hade lugnat ner mig några grader så insåg jag genast det fantastiska, det ofattbara, det unika - jag hade uppfunnit ett julpyssel som var liksom tre i ett - en gran-tomte-ängel...


Man kan ju trösta sig med att det inte blev en ängel med svarta vingar...i alla fall...

6 kommentarer:

  1. Det var ju himla fiffigt, idag vet jag en som åker till stan och köper grönt papper! Här ska göras granskog !! Tack för tipset! // Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Piffigt!!!! Ha en fin kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad gör man inte för att mysa till det så här i juletider...

      Radera
  3. Visste väl att du var en tusenkonstnär också !
    Tre i en, det låter som ett bra säljargument, du kanske skulle satsa på en karriär som vik julpysslare ;)
    Kram / Anneli


    SvaraRadera
  4. Ja, ibland blir jag rådlös själv över hur påhittig jag är...hehehe...

    SvaraRadera