Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 14 december 2013

Ljusstake 14 Gjutjärns...

Inte ett endaste lilla loppis blev det idag!? Är nog lite sjuk... Bara alldeles vanliga affärer som bokhandeln, garnboden och blomsterhandeln. Det var där bland alla blommor och blad jag fann denna ljusstake. Blev min favorit omedelbart.


Så nu sitter vi här, Mannen och jag (Kulturtanten), i stora huset och kurar skymning med tända ljus, glögg


och bandy... Inte jag men Mannen... Hur kul är bandy på en skala?

 
 
- 4 tror jag... Nu lägger jag in mer ved i spisen och värmer lite mer glögg... Ha en skön lördagkväll.

6 kommentarer:

  1. Mysigt med glögg !! Bandy är nog lika roligt som loppis skulle jag tippa..hi hi
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. I och för sig är det ju bra om inte alla är på loppis utan att några håller sig på isen...

      Radera
  2. Låter härligt att kura skymning med glögg och tända ljus!
    Klurig kommentar den där om att inte alla ska vara på loppis ...har jag också tyckt ibland! ;-) Fler borde vara på isen! ;-)

    SvaraRadera