Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 21 december 2013

Ljusstake 21 Loppisljusstake

Här en äkta loppisstake... Kunde inte motstå den, halva priset på julsaker. Ja ni förstår kanske...


Har lagt på bästa julduken. Duken har jag fått av svärmor Märta som hon har broderat till mej.


På med alla röda ljusmanschetter jag hittade och simsalabim så har jag en väldigt julig ljusstake...

Som ni kanske ser är strykning inte nåt jag sysslar med så här dagligdags. Mannen däremot han stryker regelbundet. Varje gång det är landskamp mellan Sverige och Danmark i fotboll stryker han. Då plockar Mannen fram strykbrädan och stryker skjortor så det bara visslar av ånga likt ett gammalt ånglok. Så här är det bara att lägga på ett kol...



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja svärmor broderar dukar till mej men Mannen stryker bara sina skjortor...

      Radera
  2. Hmm... en så´n man önskar jag mig :) - fast jag vill han ska stryka dukar också :)
    Fin ljusstake som blev ännu finare med julmanschetter och av att få stå på fin julduk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har planer på att smyga in en och annan duk bland skjortorna nästa gång det beger sig...

      Radera