Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 17 december 2013

Ljusstake 17 Stora bocken Bruse...

Mörkaste dygnet på året här gäller det att tända alla ljusstakar man har. Som av en händelse stötte jag på bocken. Arvegods från Mannens förfäder.


Och här nedan ser ni den lilla gran jag rev med mig under granjakten. Den stod där inklämd mellan några bäverfällor och bara behövde räddas...

 
Nu fattas bara glitter och glamour...

 



6 kommentarer:

  1. Ha ha.. Ja det var en liten söt gran... Klart den behövde räddas och få lite glitter och glamour :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer att behövas en väldigt kort ljusslinga men det kan inte vara nåt som helst problem klipper väl bara av en bit...

      Radera
  2. Man undrar om ljusstakarna räcker ända fram till jul;)?
    Behöver troligen inte oroa mig!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Det är som en adventskalender... ny dag - ny ljusstake :)
    Gillar den här som är lite annorlunda - som jag tidigare nämnt - enkelt är fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej annorlunda, udda och enkelt är det man fastnar för...

      Radera