Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 16 december 2013

Ljusstake 16 med små hjärtan...

Ljusstake av någon slags metall. Inhandlad på loppis för en spottstyver

Ljusstaken har varit ganska tillintetsägande men när jag tog och pimpade den så sken den äntligen upp (?) lite grann...


Lite lummer och några virkade hjärtan och vips så blev det som en helt annan ljusstake...


Ser Ni den fasta och fina virkningen. Hjärtanen är verkligen en ren fröjd för ögat...ingen kan tro att det är jag som knåpat ihop dom...

...men än är inte undrens tid förbi...

10 kommentarer:

  1. Söta hjärtan !! ...Hur får man till fotstegen som bakgrund ??mer än att man trampar framåtllbaka och tar en bild......riktigt finurligt.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska säga som det är att det är Kulturtanten som travar omkring...

      Radera
  2. Kära systrar! Vad det är roligt att se alla era ljusstakar och höra lite historia om dom. När jag såg gårdagens svarta ljusstake fick jag ett igenkännande leende på mina läppar. Jag har en sådan nerpackad i en låda någonstans. Satte mig nyss ner för att kommentera det. Vad får jag då se om inte ännu en ljusstake som finns i vårt hem. Båda kommer från mina svärföräldrar. Jag älskar ljus och ljusstakar, just nu är jag svag för mässing! Lade märke till de fina hjärtana, även det som låg på den röda brickan. Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att Du är uppmärksam! Jag visste att Du hade en sådan här med hjärtan. Så nu vet Du hur Du kan pigga upp den. Vad det gäller mässing så tror jag att någon sådan sorts ljusstake kommer att presenteras inom snar framtid...ta hand om Dig...kram...

      Radera
  3. Det här var en ljusstake helt i min smak och när den blev uppiffad med lummer och virkade hjärtan, så blev den helt excellent eller vad jag ska dra till med för uppskattande uttryck!
    Stackars människor som lämnat den till loppis, utan att inse dess skönhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan man lägga undan saker som man liksom tröttnat på. Så helt plötsligt plockar man fram dom och ser dom på ett helt annat sätt. Man la ner en skruttig gammal vas och får fram en alldeles enastående ståtlig vas. Jag tror att det är åldern. Ja, det där att man kan se saker från en helt annan sida...är det bra?...eller möjligen helt åt skogen?...så till nåt helt annat: tänkte bara höra om det är bra med Er så här till jul?...

      Radera
  4. Jag har likadana virkade hjärtan som jag köpt på loppis i olika storlekar.......är det du som har lämnat bort dem.....

    SvaraRadera
  5. Ännu en ljusstake i min smak... och extra pimpad med röda hjärtan - fint!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet för mig är: vart i hela friden ska jag få plats med alla?

      Radera