Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 4 april 2015

Farbror Valdemars skafferi

Senaste nytt från skafferiet. En liten bildkavalkad från nuläget i skafferiframskridandet.


Hyllorna fylls på med kryddor, konserver och mjöl...


Prydligt sorterade i bokstavsordning och i bäst före datum...


En ren fröjd att se rapsoljan stå sida vid sida med ättiksspriten, här vilar minsann inga ledsamheter...

I morgon, är en annan dag, och då flyttas alla apparaterna in... så inväntar vi bara Humle och Dumle...

8 kommentarer:

  1. Snyggt! Men vem bryr sig om bäst före datum? Det är väl bara att provsmaka, dödar det inte så....

    SvaraRadera
  2. Så snyggt du har i skafferiet!!! Jag måste nog fundera lite hur jag ska få en bättre ordning i mitt. Fin dag till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, jag är riktigt nöjd med skafferiet, nu gäller det bara att hålla det fyllt av nyttiga och användbara varor...som till exempel godiset och chipsen som fått en alldeles egen hylla...så klart...

      Radera
  3. Så bra det blev! Godishylla, där tror jag inte att påsarna behöver stå i datumordning....... försvinnande gott !
    Kram till er denna härliga soliga dag.
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, snacks och gottis slukar man direkt man vill inte riskera att datumet går ut...härlig vårsol och värme idag...

      Radera
  4. Svar
    1. Nötter går ner absolut! Har Du startat en blogg eller vad är det Du har för Dig?

      Radera