Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 3 april 2015

Hattparad

Efter röj i diverse skrymslen och vrår har jag insett att jag är en samlare. Hittade ett stort antal hattar och andra huvudbonader längst in i en klädgarderob. Detta är dock inte hela samlingen, saknar fortfarande några unika skapelser bl.a. murklan...


Här har vi två hattar som jag kallar för Paddington, ni vet den där sagan om den lilla björnen.



Anskrämliga så att det duger må jag säga.




Sportmössa av norskt ursprung tillverkad i äkta merinoull. Välsittande och slimmad passar till nästan vilken idrottsgren som helst. Kan med lätthet bäras under diverse hjälmar.



En mössa att synas i, har inte en chans att försvinna i mängden.



Hatten för söndagspromenaden eller rent av kalashatten nummer ett.

Basker i angora...



Så till sist vildmarkshatten. Redo för fjällvandring, flugfiske eller bara korvgrillning.

När mygginvasionen är som störst är det bara att fälla ut moskitnätet och mumsa vidare på grillkorven...

Ja, vilken ska jag då välja idag. Får nog bli den lilla vita finhatten det är ju trots allt storhelg. Glad Påsk på Er alla, ingen nämnd och ingen glömd...

4 kommentarer:

  1. Hatt nummer ett är ju riktigt snygg! Hade jag utan problem gått till jobbet i. Cool mannekäng. Bra val med finhatten till påsk. Hoppas på fint väder så hatten kommer ut och får lufta sig.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hattarna behöver verkligen ut och lufta sej, dom har legat länge i garderoben. Fortsatt Glad Påsk...

      Radera
  2. Glad Påsk;) Kram Gulligt med hattar och mössor,)

    SvaraRadera