Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 22 augusti 2014

Semester = träningsläger...

Som vanligt vaknade jag strax före klockan fem på morgonen och jag var fullkomligt klarvaken. Hade sovit rätt dåligt och drömt att jag låg på kalfjället mitt under en fruktansvärd storm. När jag panikartat vaknade till och återfått medvetandet insåg jag att stormen bara var det kraftiga ljudet av fläktsystemet i hotellrummet. Ibland har man tur...

 
Jag kunde inte tända i spisen och inte mala på en panna kaffe. Kände egentligen för att ge mig ut på en morgonpromenad men tordes inte ge mig ut - tänk om jag gick vilse och mina nära och kära fick läsa i tidningen: "Förvirrad, utmattad och okänd kvinna hittad i värsta fabrikskvarteren." Valdemar, han bara låg och trynade och sov så jag bestämde mig för att satsa på lite styrketräning inne på hotellrummet. Ett stort tack till den omtänksamma och sportintresserade hotelldirektören som fixat till några gymmaskiner. Vad sägs om den här crosstrainern? Av lite annorlunda modell men ack, så effektiv, det stramade riktigt duktigt i gäddhänget...


Han, hotelldirektören alltså, hade även tagit sig tid till att skruva fast en balettstång på toadörren. Som gjort till att prova några balettposer av den högre skolan... kändes rätt bra fast visst märktes det att många år hade gått sedan jag deltog i jazzbalettkursen. Tror att jag var 17 år då...


Den kombinerade handdukstorken och benstretchningsstödet var mer än vad man kunde begära. Min besvärliga ischiasnerv fick sig en rejäl duvning och jag kände mig både mjuk och spänstig i kroppen efter gymträningen. När Valdemar äntligen vaknade stod jag redan småjoggandes vid dörren och väntade, klar för en underbar hotellfrukost...beredd för ännu en härlig semesterdag...det gäller att alltid vara redo...

6 kommentarer:

  1. Heja heja! Ser bra ut tycker jag,) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, minsann det tycker Du. Kulturtanten tyckte att jag såg synnerligen mager ut om benen men var fruktansvärt fet om ryggen...ja, man kan ju inte vara helt perfekt heller...

      Radera
  2. Härligt! Ja, det heter ju att toaletterna är anpassade. Det gäller bara att utnyttja den där anpassningen på rätt sätt. Tänker osökt på den toan som finns på min pappas äldreboende. Där finns ännu fler redskap. Det är helt fullt i rummet när jag tänker efter. Man kanske kan ta gym-inträde där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé det där med toan på äldreboendet. Ska kolla när jag hälsar på Valdemars pappa, Polismästaren, nästa gång...man måste ta tillfället i akt, det tjatas ju i oändlighet om vardagsmotionen...

      Radera
  3. Hihi, vilket härligt inlägg!
    Hoppas du inte har träningsvärk idag.
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min helg kommer att gå till äppelplockning...kan fresta på ryggpartiet...tunga äppelhinkar väger en hel del...jag kallar det vardagsmotion...

      Radera