Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 6 maj 2015

En "slyboll" ser dagens ljus...

Idag blev jag så fruktansvärt trött av allt trädgårdsarbete. Less på ogräsplockning. Utmattad av all skottkärrskörning över stock och sten. Svårt medtagen av allt krattande. Och helt förtvivlat utschasad av all slybekämpning.


Jag blev sittandes med en kopp kaffe en lång, lång stund innan jag försökte samla ihop mig och uppbåda kraft för att orka plocka upp dom sista slypinnarna och lägga i skottkärran för att köra undan.


Helt plötsligt fann jag mig själv bindande kransar med slyn. Fast det blev inga kransar för det bara liksom råkade bli en "slyboll"...den första i mitt liv, kanske den enda, vem vet...men jag säger bara det, vad gör man inte för konsten...

12 kommentarer:

  1. Gillar din slyboll! Säkert den enda i sitt slag. Nu gäller bara att hitta den ultimata platsen att exponera konstverket på.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Men oj så snygg och unik !
    Dolda talanger har du och förutsättningar finns om du vill fortsätta som florist nu eller senare.
    Soliga hälsningar // Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Tyvärr, en florist som saknar gröna fingrar...det är ingen bra kombination...jag får fortsätta plocka pinnar och stenar här hemma i stället...

    SvaraRadera
  4. Jag tror på slybollen! Det gäller att få folk att fatta att det är precis en slyboll de alltid har letat efter! Eller hur? Den är perfekt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att jag sökt en sådan i hela mitt...fast jag inte visste om det...så vilken överraskning det blev när jag så äntligen fann den...

      Radera
  5. Ja det där rensandet som aldrig tar slut!....men kul att kombinera det med skaparkonst så där emellanåt. Buntat sly och bundit ihop det med grova snören har jag gjort, men aldrig en slyboll. Du får skapa mera så kanske rensandet också blir roligare :) Läcker är den, bollen av sly!
    Allt gott till dig!
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sly är alldeles utmärkt till det mesta...faktiskt...bara man kommer på hur...

      Radera
  6. Kul, mossklot har jag gjort men nu ska det bli sly (inte spy-)bollar istället! Har försökt plantera ut lite från växthus till trädgårdsland idag men vädret är nyckfullt, ena stunden nästan sommarvarmt och andra nästan storm och svinkallt! Glad vår! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är likadant här. Ser fint ut men är kallt och så blåser det ju nästan oavbrutet. Nä, mina mamelucker får hänga med ett tag till...

      Radera
  7. Måste nog läsa noggrannare... hm... spyboll, tänkte jag... vad har de nu hittat på? Men så var det ju inte :) Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blev rätt bra fast det var ett himla jobb med den...tror inte att det blir fler heller...

      Radera