Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 16 maj 2015

Krikonfrossa i höst...

Till hösten väntas en pyramidal krikonskörd om man går efter den enorma blommningen som just pågår...



Tur att vi har lång tid på oss att planera vad vi ska göra av den oerhörda mängd krikon vi förväntas skörda till hösten...



Låt oss tänka, vad gör man egentligen av dessa frukter...



Efter ett intensivt googlande kom vi fram till marmelad,  inlagda krikon och kräm eller så gör vi som vi brukar göra, blandar till några pavor krikonvin...

5 kommentarer:

  1. Ljuvliga blommor. Krikonvin låter roligare än krikonkräm :-) Lite festligare. Jag kommer att tänka på Lennart Hellsing, han måste ha haft med krikon i nån av sina böcker eller sånger. Jag minns att det lät så exotiskt. Är det som en sorts små plommon eller har jag fått det om bakfoten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles rätt krikonen ser ut som små plommon. krikonkräm låter så där tycker jag nog...

      Radera
    2. Ville bara säga att jag kämpar i förtvivlan med att kommentera hos Dig men helt utan framgång...

      Radera
  2. Krikonvin låter spännande, ljuvliga bilder. Ha en fin dag Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det bara att vänta på att frukterna ka mogna men inget är som väntans tider...

      Radera