Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 21 maj 2015

Naturstudier på låg nivå...

Nu går vi i tantmaffian vidare. Från promenader, stickning, fågelskådning, ekologisk mat och orientering till vetenskapliga naturstudier och verkligt avancerad fotografering...


Här fastnar både stort och smått...


Vankas det närbilder möjligen eller handlar det bara om den
gamla vanliga närsyntheten...


Åh, nej, där ramlade Fru Karlsson ner i värsta varggropen...tur att hon hade reflexvästen på, annars hade vi aldrig någonsin fått syn på henne...


Som sagt, det fanns massor av blåbär i skogen idag...

6 kommentarer:

  1. Hahaha, så intressant ni verkar ha det i blåbärsskogen :-) Väldigt avancerade fotometoder måste jag säga! Där ligger man i lä...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att göra sitt allra yttersta för att fånga underbara motiv och för att upptäcka både blommor och blader...

      Radera
  2. Ha ha ha, härliga bilder :)
    Jag har oftast vovvekoppel i den ena handen, och kameran i den andra,
    och ibland knäar jag ner mig lite, och kommer nästan inte upp igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta hunden som draghjälp. Jag hade det mesta jobbet med att dra upp folk ur varggropar och björniden och dessutom lotsa ner alla med livet i behåll över mosshala bergsstup...

      Radera
  3. Inget att skratta åt... helt naturligt att ta sig fram medelst krypande och ålande... åtminstone om man älskar det som är smått i naturen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte för vana att ta mig ålande genom storskogen för jag har fullt sjå att hålla koll på alla rovdjur som man råkar på. Och som man absolut inte vill möta...älg, varg, vildsvin och björn. Huva!!! Mitt huvud går som en elvisp för att inte missa något grymtande, rytande eller stort brak i skogen...

      Radera