Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 9 maj 2015

Våryr...

Våryra på Svepnäs Gård Sala ett säkert vårtecken. 
 

 En höna gör ingen sommar men ger kackel i hönsgården...
 

Här fanns det mängder petunior både i ampel och i kruka...
 

Traktens odlare ställde upp och erbjöd mängder av växter...


Trädgårdsföreningen drog sitt strå till stacken...
 
 
Stinas gofika fanns att njuta av...


Saft, sylt, ostkaka, bröd, honung allt fanns till försäljning...


Rackarns stiliga raggaråk att skåda och beundra...


Vem skulle inte vilja glida runt i dessa ljuvliga skapelser...
 

Jag fick med mig citronhonung och stark honungssenap hem...



och en massa blommor köpte jag. Sibirisk vallmo, gullviva och dillpion och denna fantastiska höna kunde jag bara inte motstå... Kärlek vid första ögonkastet...

4 kommentarer:

  1. Woow. . . .vilken fin höna. . . .den skulle jag inte heller kunnat motstå!!! Hade passat utmärkt på min inglasade balkong. . . !!! :- ) Verkar ha varit en fin trädgårdsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en tupp också... Den satsar jag på nästa gång...

      Radera
  2. Sibirisk vallmo och gullvivor finns i parti och minut här hos mig... dillpion har jag provat och den vill inte bo hos mig... ja, den försvann i alla fall. Den hönan hade inte jag heller kunnat motstå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det måste bli en tupp också framöver...

      Radera