Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 24 februari 2013

En gång


En gång för länge sedan hade man bara en tv.
På denna svartvita tv fanns bara en kanal.
Barnprogram var det bara en halvtimme om dagen.
På julafton var man i lyckohysteri, tecknat i en hel timme,  Kalle Anka och hans vänner.

En julafton skulle jag vara rolig, trodde jag. Lilla gummann älskade Lady och Lufsen. Bäst var när dom pussades över spagettitallriken. När det var dags att pussas tog jag helt enkelt och brottade ner syrran på golvet och hindrade henne att se pussen. Döm om min förvåning, hon tyckte inte alls att det var kul!!!


Så varje gång jag ser våran Lady och Lufsen kudde tänker jag på denna misslyckade attack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar