Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 9 februari 2013

Loppisdag

Idag har varit en loppisarnas dag = en bra dag. Många "bra och ha saker" finns det hos Myrorna, Läkarmissionen, Stadsmissionen, Brödet och fiskarna, Lifecenter, Röda korset...

Här är några av mina fynd: skålar, vispar och melittafilterhållare.

En bryggtratt i porslin från Melitta som jag länge velat ha.

 Några skålar att ha blomkrukor i.

Skål från Nittsjö, som är för fin för att ha blommor i enligt Mannen!

Men jag vet inte det, varför kan man inte ha blommor i fina krus?

Nu är det bara att leta upp plats för dessa grejer. Kanske får jag kasta ut något annat. Visparna ger jag till min syster Lilla gummann som är galen i gamla vispar. Då blir jag enkelt av med dom.

Härligt med en rejäl loppisrunda det piggar alltid upp!



 

6 kommentarer:

  1. En till som älskar loppisar.
    Det kanske är vi som har svårt att stå ut med allt prylslöseri, som är de främsta loppisfantasterna.
    Ibland när jag ser mig om här hemma, så ser jag nästan idel begagnade saker, som vi köpt. För det mesta prylar i superfin kvalitet.
    Ett helt loppishem har vi!
    Får väl medge att jag köpt betydligt mera än vi behöver, men det är svårt att gå förbi vackra och rejäla saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju så underbart med loppis man har råd att förnya sitt hem bara så där. älskar loppis.
      Ha det gott

      Radera
  2. Glömde att säga: Tycker att du gjorde riktigt fina fynd. Nittsjöskålen är verkligen en fröjd för ögat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är en helt perfekt, helt underbar kunde inte låta bli att köpa den.

      Radera
  3. Ja en riktigt bra loppistur är som rena rama medicinen.

    SvaraRadera