Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 21 juli 2013

Ballerina - för en dag...

Tänk hur snabbt saker och ting kan ta slut. Utan att man hittar någon riktig vetenskaplig förklaring till hur det hela gått till. En kväll satt jag vid köksbordet och löste korsord. Som vanligt med stor framgång men jag blev sååå fruktansvärt sugen på något gott att äta. Som av en händelse hittade jag ett paket kakor. Ballerinakakor, dom där med choklad, Ni vet.

Tänkte först bara ta fyra (4) stycken. La upp dessa kakor på ett fat och hämtade ett glas iskall lättmjölk. Enligt min uppfattning så gifter sig choklad och lättmjölk med varandra. Jag hatar det uttrycket men man måste väl hänga med i utvecklingen fast det tar emot.




Jag brukar alltid äta Ballerinakakor på så sätt att jag tar isär kakan. Får man till det rätt, alltså att chokladkrämen stannar på chokladkaksdelen, är allt okej. Men nu gick det inte så bra för mig. Krämen fastnade på den ljusa kexdelen av kakan. Alla fyra försöken blev fel. Typiskt, vilken otur...men jag offrade mig och åt upp dom ändå.

Blev nu tvungen att ta fram fyra kakor till och kämpa vidare. Men halvbra resultat. Några gick sönder till exempel. Det var bara att plocka fram några till. Och några till. Till slut fick jag till det. Ljusa kexet först. Sedan skrapa av chokladkrämen och så till sist chokladunderdelen. När jag så skulle ta fram en kaka till så var helt plötsligt kakpaketet slut. VA!!?? Vad hade hänt?

Illamåendet la sig som ett vått täcke över mig. Kakor är fruktansvärt gott. Men kanske inte ett helt paket på bara några minuter. Sådant är kanske inte helt normalt heller. Huga, skulle jag någonsin mer kunna äta Ballerinakakor igen? "Jooodå, vänta bara en dag eller två, så är du fit for fight igen"...sa jag tröstande till mig själv där jag låg utslagen på soffan och kämpade mot kväljningarna.. Man ska vara snäll. Särskilt mot sig själv...och dessutom klarar man mycket mer än vad man tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar