Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 18 juli 2013

Veckotidningsbanta...

Lilla gummann har ju läst i tidningen att man kan sova sig smal! Kan det verkligen vara sant? Låter ju som en dröm, hihi. Detta måste provas tänker jag "vän av ordningen".

Så igår lade jag mej riktigt tidigt. Klockan hade nog bara hunnit bli runt åtta på kvällen. Tro det eller ej men jag slumrade in direkt och sov som en stock. En stock med ganska kraftig diameter.

Tvärvaknar klockan två på natten. Det är kolmörkt, tyst och jag är VRÅLHUNGRIG! Det är ju inte så konstigt för jag hann ju aldrig äta några kvällsmackor. Vad gör jag då? Jo man går upp, går ut i köket och där inspekterar man kylskåpets innehåll. Hittar lite smått och gott som skulle kunna dämpa hungern. Isterband sen i gårkväll, kokta ägg, potatissallad, juice och öl. Efter två smörgåsar och dricka känner jag mej mätt och nöjd och glad och kan sova vidare.

I morse var det invägning för att kolla om sömnteorin stämmer. Som jag trodde. Inte ett gram hade jag gått ner utan istället hade min vikt ökat med ett kilo. Man ska inte tro på allt som skrivs i veckotidningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar