Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 22 juli 2013

Så piggar man upp trötta gubbar...

Jag läser en hel del. Faktiskt. Även om man inte kan tro det. Massor av böcker. Är en storlånare på bibblan. Mosters veckotidningar. Fast där har man ju lärt sig av Kulturtanten att det inte är mycket att lita på. Även en och en annan kvällstidning "slinker ner". Man vill ju hålla sig á jour med vad som händer och sker i världen även om man sitter isolerad här ute i skogen. Nu har jag läst något verkligt intressant. Något som skulle kunna finansiera mitt leverne. Låter otroligt, men det är sant.

"Snigelslem nya trenden inom ansiktsbehandling." Just det. I Tokyo använder dom sig av snigelslem för att motverka torr hud och inflammationer. Dom matar salongens fem sniglar med morötter och spenat för att kunna utsöndra slemmet som innehåller proteiner och antioxidanter.

Kulturtanten och jag sitter på en guldgruva, det är en sak som är säker. Förstår Ni vad jag menar? Precis. Vi har ju massor av sniglar. Faktiskt många fler än vad vi egentligen behöver. Och vad har dom sniglarna ätit, om inte kilovis med sallad och morötter. Dom måste vara fullproppade med proteinrikt slem. Hur ska vi då gå tillväga? Borde man inte prova ordentligt om det funkar? Innan man lägger i dom stora växlarna.

Jamenvilkenbraidé! Vi har ju faktiskt två frivilliga till projektet. Just det. Butikschefen Valdemar och Svågern. Dom, om några, behöver verkligen fräscha upp sig. Tillföra lite pigga antioxidanter, och fungerar den här tesen, så kommer dom att bli alldeles underbara. Inte sniglarna men gubbarna alltså.

Ursäkta herr Snigel, men har ni möjligen lust att
börja arbeta på vår skönhetssalong månne?
Inte det, nej, det var ju synd...

Bara dom inte, efter behandlingen, anammar snigelns söliga framfart. Vi behöver nämligen verkligt arbetsvilligt folk på gården. Här finns inte tid att ligga på kökssoffan med Iphonen i högst hugg. Eller bli sittandes vid köksbordet i timmar med näsan i en golftidning. Kanske ingen bra idé ändå med den häringa snigelhistorien. Näe, jag får nog tänka om. Det blir till att bläddra vidare och söka efter nya rön...

2 kommentarer:

  1. Tack för morgonens smil! Det är alltid så härligt att läsa den här bloggen, så det är den jag alltid väljer först, när jag hinner läsa några bloggar!
    Igenkänningsfaktorn är skyhög, kan jag säga...

    Kram från Märit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va bra! Det är kul att titta runt bland en massa bloggar. Brukar kolla in Din blogglista. Morgonen med kaffekoppen i högsta hugg är min bloggtid...innan man måste sätta fart...på gott och ont...

      Radera