Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 23 juli 2013

Från en kraftig 38 till en stor 44 på nolltid...

Baddräktsköp. Har laddat några veckor och idag kände jag mig redo. Äntrade badklädesbutiken med raska, bestämda steg. Tyckte nog att jag borde komma i kläder i storlek 40 men det visade sig vara alldeles, totalt katastrofalt fel. Men, jag hade väl anat att inte allt stod rätt till. Trodde väl jag bara ökat lite i vikt så jag tog några baddräkter i storlek 42 och gick för att prova. Det blev inte alls bra. Om jag fick på mig dräkterna satt dom som en kraftig korsett. Hela min kropp slutade fungera jag kunde definitivt inte andas normalt. Jag fick snällt börja om och kolla badkläderna på 44-stället i stället. 

Hur har det hela gått till? Från en kraftig 38 till stor 44 på några månader? Detta är för mig en gåta.


Nu blir det andra bullar eller inte bullar alls. Vatten och bröd kommer att bli min melodi. Kanske en och annan morot kan ingå i dieten. Man skulle kanske kunna servera chipsen i en mycket liten skål. Då måste man ju gå iväg för att fylla på och får lite motion på köpet. Eller...

För säkerhets skull letade jag fram springskorna och dammade av pilatesbollen, som låg glömd i garaget.
 

Ja, så nu sitter jag här och tittar på skorna och bollen och bara väntar på att träningslusten ska infinna sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar