Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 4 augusti 2013

I väntan på den rätta...

Ja, i väntan på den rätta betonggrodan alltså. Jag vet inte vad det har tagit åt mig men jag har blivit vansinnigt svag för olika slags trädgårdsdekorationer. Trädgårdsdekorationer!? Jag!? Jag som i åratal skrattat i mjugg åt alla som haft tomtar ståendes i trädgården? Jag som hånflinat åt alla konstiga djur som utplacerats på gräsmattor och stenpartier Jag som nästan dånat av efter att ha sett alla underliga saker i folks trädgårdar?

Nu drömmer jag alltså om en ganska stor, rejäl men ändå gullig och skojsig betonggroda. Har kikat runt lite här och där men inte hittat något passande. Det måste kännas helt rätt för man baxar ju inte hem vilken grodtyp som helst heller. Ännu är man inte helt desperat.

Jag önskar också en liten fontän. Jo, det är sant. Har sett en bild på en grön, frodig groda som ligger på ryggen, med bägge armarna bakom huvudet, med ena benet över det andra, helt världsvant. Och så sprutar det alltså en stråle vatten ur grodans mun. Helt cool, alltså. Tänk att ha en sådan liggandes i en vattenfylld, rostig, gammal pannmur där hemma. Vilken stil! Vilken känsla! Vilken dröm...




Men tills jag hittar betonggrodan och fontängrodan så får jag nöja mig med detta ganska osmakliga grodpar. Inte den ultimata grodan som Ni kanske förstår men man får vara glad för det lilla...men sökandet fortsätter...med både ljus och lykta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar