Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 29 augusti 2013

Svartjobb sökes...

Vad Ni än gör ta inte jobb som rödfärgsmålare. Sådant jobb tar aldrig slut. Fråga mig bara. Jag har kämpat med Falu rödfärg alltför länge nu. Man får obönhörligen ont i axlar och nacke. Armarna blir som förlamade. Man får oerhörda blåsor i händerna. Det är till att balansera på helt livsfarliga stegar, Man får hordar av spindlar och andra snuskiga insekter över sig. Plus att man bli full av rödfärgsfläckar. Man drömmer mardrömmar om höga stegar, rödfärgsburkar och penslar. Det tar knäcken på en totalt...


Lågavlönad målarlärling i all sin glans...
 
Jag tror helt enkelt att man måste försöka gå vidare. Satsa på annat arbete. Kanske jobba svart helt enkelt. Personligen tänker jag nämligen börja med att måla logdörrarna svarta i helgen. Svartjobb av den högre graden...giv mig styrka...

2 kommentarer:

  1. Håller på med samma...ett gammalt timmeruthus med sprickor....jobbigt, men fint blir det....värt allt det onda.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, timmerväggarna är värst. och så alla höga gavlar...men man får kämpa på...

      Radera