Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 8 augusti 2013

Renskav, fotskav eller skoskav...

Fem i morse var det promenaddags. Sms:ade till Lilla gummann "Prom"? Får till svar: "Nä, jag hoppar i dag"...!?! Va... vad är nu detta? Ska det vara på detta viset? Det måste vara det här som kallas vägran...

Kan det bero på min nya sko-outfit eller vad är det frågan om?

Min nya fotbeklädnad: blommiga foppatofflor, ska det va så skämmigt kanske? Bättre sportskor får man leta efter.


Fick ju ett stort skavsår på höger häl efter gårdagens morgonpromenad. Så jag kunde inte få på mig mina vanliga vandrarkängor. Hon, Lilla gummann,  hade ju sina gåstavar och travade som en häst galopperar!!! Fick göra mitt yttersta för att hålla jämna steg med systra min.

Om det hade varit hästhoppning så hade den vägran gett fyra fel och förmodligen ingen uttagning till olympiska spel... Lilla gummann blir nu troligtvis utesluten ur FPS, Föreningen propellerstav...om den möjligen finns... 

2 kommentarer:

  1. Så kul att ni gjorde ett avtryck hos mig :) Wow vad piggt och promenera klockan fem, men jag blir lite avis på så morgonpigga, för det är ju underbart i naturen tidiga timmar. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt trevligt att ge sig ut tidigt på morgonen. Men när hundskrället obönhörligen ska ut klockan fyra, där går väl liksom gränsen...

      Radera