Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 20 april 2014

A joyfull easter...

Ja, just det, a joyful easter blev det för mig.


Jag har smockat i mig allt möjligt. Mat och dryck men fram för allt GODIS och CHIPS av någon konstig anledning...

För att få i sig så mycket som det bara går så gäller det att lägga upp det hela riktigt ordentligt. Hälla upp gottiset. Några små skålar med olika godisar är helt perfekt. Ytterligare några fler skålar med snacks av alla de slag. Chips, jordnötter, potatisstjärnor och lite annat smått och gott. Här kan bara fantasin sätta gränser...


Så är det bara att sätta fart. Lite sött godis tills man tröttnar. Då tar man fram en chipsskål och får i sig det där salta som man så väl behöver efter allt det söta intaget. Så godis skål med efterföljande snacksbunke och så fortsätter kvällen...sött - salt - sött - salt...

Det här har jag ju praktiserat under många, långa år så jag kan nog med gott samvete påstå att jag är ett äkta proffs. Och mängden fettgivande, sockerbombiga onyttigheter som jag lyckats få ner under påsken är förvånansvärt stor. Så pass stort att jag nu känner för att börja ett nytt och nyttigt leverne. Även vågen tycker likadant. Den knakade oroväckande mycket efter morgonens invägning...men man ska också tänka på att dagens maskiner är av ofattbart dåligt kvalité...

6 kommentarer:

  1. Rätt som det är ligger det några färgglada ägg och skramlar på botten av godisburken.......måste vara en sockerråtta som kommer smygande ur vrårna.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma hos mej måste det bo en synnerligen stor sockerråtta... Upp med fällan bara...

      Radera
  2. Låter som en påsk helt i min smak!
    Och visst måste man upprätthålla sina traditioner, hihi!
    Hoppas du får en fortsatt fin påsk.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, nu är det slut på sötebrödsdagarna. Fram med knäckebrödet, morötterna och springskorna (nåja, promenadskorna då) och ge järnet...

      Radera
  3. Småler igenkännande mig igenom ditt inlägg för att slutligen utbrista i ett gapskratt över nutidens dåliga maskiner! Och nu ska jag äta upp det sista av helgens chokladtårta med en bautastor mugg te.

    Vi ses på Viktväktarna, eller?

    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet inte vart man ska vända sig med mina problem. Fast jag vet att jag kan ta mig i kragen men uschiamej, vad det gäller på...

      Radera