Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 10 april 2014

Påsknostalgiris...

Så här såg påskriset ut när dottern gick i lågstadiet. Stora målade pappersägg. Dessa ägg måste ha tillverkats i parti och minut, lågstadiet varade ju ändå bara i tre år...


Men man kan ha glädje av dessa pynt än i dag... glad är jag att jag har sparat dom.


Kycklingägg...


Ännu mera kycklingägg..


Och så ett stort färgglatt ägg.


med kyckling inuti nästan som ett kinderägg...
Har ni tänkt på att påskris inte bara är påskris utan även påskris?
påskris = utklätt björkris till påsk
påskris = när plastpåsarna har tagit slut...

4 kommentarer:

  1. Då gör vi ett nytt försök:
    Vill bara lämna ett litet spår efter mig och tala om att jag tycker så mycket om den
    här bloggen! Underbara inlägg som alltid lockar fram ett leende.
    Fint påskris! Det finns nog en del sparat påskpynt även i mina lådor, men
    i år kommer det inte fram.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att Du tycker att det är kul! Vi håller lite koll på Dig också...

      Radera
  2. Tack snälla för fina kommentarer på min lilla blogg! Nu har jag mycket att läsa, vilken underbar läsning med mycket humor!
    Kramar från torpmormor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan väl bara försvara oss med att vi kommer från landet...och det går inte över...

      Radera