Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 30 april 2014

Där gick startskottet...

Vad skådar mitt norra öga? Är det verkligen någon som blaskar av sig i uteduschen i april månad? Jag har väl aldrig sett på maken...


Men hallå, det är ju Valdemar. Så tidigt på året har han välan aldrig närmat sig uteduschen? Vad har det tagit åt karln? Håller han möjligen på att bli värsta friluftsmänskan eller var det kanske bara kö till duschen i Stora stugan?


Ingen badkruka här heller...
 
Valborgsmässoafton eller inte, den enda brasa som vi ska ha är den i kakelugnen då vi tinar upp den genomfrusna Valdemar...

8 kommentarer:

  1. Det ser lite kylslaget ut....en brasa blir toppen....Trevlig Helg !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vräker regnet ner. Härlig sista april. Men det är väl så det brukar vara. Jag lägger in en pinne i brasan och fortsätter kvällen framför tvn...trevlig helg på Dig!

      Radera
  2. En utedusch drömmer jag om!
    Tycker det ser ljuvligt ut.
    Ha en fin Valborg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade drömt om uteduschen i åratal men förra sommaren fick vi äntligen till den aningen simpla, men ack så användbara, modellen. Trevlig helg!

      Radera
  3. Jamen, nyduschad karl är alltid trevligt!
    Nog känns det rätt fantastiskt med en tidig vår som skuttat in i sommaren redan före sista april! Måtte det nu inte vara den enda sommar vi får! Maken påstår att det har hänt förr...
    Har just kommit hem från majbrasan nere vid ån. Under de 13 år jag bott i Skåne har vi aldrig haft en Valborg som känts som en sommarkväll. Sol, vindstilla och rätt varmt långt ut på kvällen. Enda smolket var att det kommet svidknott, som jag inte tål så bra. Fula märken som kliar dygnsvis. Nu tar jag mig en allergitablett och ett glas vin. Sen hoppas jag att det blir en lugn natt! ;-)
    Trevlig valborgsmäss önskar jag er i huset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar! Här både det regnade och snöade. Jag trivdes rätt bra framför kakelugnen om jag ska vara ärlig. Vi saknar Dina inlägg om alla Dina växter och odlingar.../Lilla gummann

      Radera
    2. Ja, jag vet! Pusten har gått ur ett tag, men jag planerar att återuppta det hela då och då. Men inte just nu, för trädgården skriker på hjälp hela tiden. På söndag ska jag för första gången prova att sälja litet av överskottet på växtmarknad på Alnarp. Känns litet nervöst faktiskt - är verkligen ingen affärskvinna! Men går det här bra, så kanske jag blir! ;)
      Vi hade en helt underbar kväll vid majbrasan, med sol, värme och vindstilla. Idag har det varit litet kyligare, men fortfarande sol och knappt någon vind. Det kyligare var nästan välkommet för att jag skulle orka gräva och rensa. Nu känner jag mig rätt mörbultad och gör kväll från trädgården.
      Kram från Märit

      Radera
    3. Lycka till med växtmarknaden! Det gäller på med trädgårdsarbete. Verkligen. Häromdagen låg jag sju timmar i en gammal rabatt och rensade. Det var knappt så jag tog mig in och jag kände mig väldans gammal och trött. Det är kul att höra av Dig! Kram från oss!

      Radera