Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 24 april 2014

Deklarera...

Hög tid för årets deklaration. Inte något man längtar att få göra utan mera som ett måste.
Det är nu det gäller. Att hålla tungan rätt i mun och hitta på avdrag, dra ifrån och flytta alla siffror hit och dit i en alldeles naturlig rörelse...
När man sen är klar och har lämnat dokumentet hos Skatteverket, ja, då är det bara att vänta på domen. Kommer jag att klara mig i år eller blir det fängelse?

Är fängelsedräkterna fortfarande svart- och vitrandiga som dom var i alla filmer i min barndom. Till och med Björnligan bar randiga dräkter. Ganska korkat av dom att bära fängelsekläder alla såg ju att dom var på rymmen.
För övrigt var björnligeleken en av min och Lilla gummanns favoritlekar när vi var små. På den tiden hittade man på finurliga lekar...eller...

2 kommentarer:

  1. Det är ett pyssel med deklarationen, nu även momsdeklarering en gång i kvartalet om man har "egen låda".
    Oroväckande att du redan inhandlat randig tröja : )
    Ha en fin helg och hoppas du inte behöver hänga allt för länge över de gula formulären utan hinner ut i vackra vädret också.

    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att vara beredd! Det blir bara solsken för min del i helgen.
      Trevlig helg...

      Radera