Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

tisdag 1 april 2014

Påskloppis...

När Mannen och jag varit till Återbruket och lämnat vårat avfall så får vi som belöning besöka loppiset på hemvägen. Se vad vi fick med oss hem...

Gula ytterkrukor att ha påskliljorna i.

West Germany-vas till påskriset. 

Och en fin liten höna i keramik att bara njuta av. Och ur skåpet plockade jag fram den gamla påskduken. Klappat och klart, nu är det bara att vänta på påskharar, kärringar och chokladägg i parti och minut...

8 kommentarer:

  1. Det är så härligt att kunna frossa i vårblommor på kruka !! Inte nog med det så blir det vårglädje många år framöver när man gräver ner lökarna !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika spännande och se vad och var man grävde ner alla lökarna...

      Radera
  2. Har man skänkt så kan man köpa nytt med gott samvete :) Jag är ju lite extra svag för West Germany så den gillas!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kastar man något finns ju alltid plats för nya saker...

      Radera
  3. Åh så mysiga ting ni har hittat på loppis. Tur de finns så man kan få tag i billigare saker som ju inte alla har lika just nu... Ni har verkligen chansen att få det riktigt mysigt i påsk det syns ju lång väg.
    Jag har försökt leta rätt på några påsk grejor... men inte haft tid att piffa till det riktigt än... men än är det tid kvar...
    kram

    SvaraRadera
  4. Härliga loppisfynd! Måste nog leta reda på lite påskpynt... eller inte... det är väl två veckor kvar... så jag väntar lite...

    SvaraRadera