Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 25 april 2014

Återbruk från förr...

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg... 
och tog tillvara den gamla kaffeburken...

Klädde burken med diskunderlägg, sånt i tunn skumgummi. Lindade sedan plastband runt burken i fantasifulla mönster.

 Locket fick en rosett och en dekorativ plastblomma.

Plastlocket fick bli botten på skapelsen. Här var det en burk 
Luxus kaffe från ICA som blivit pimpad...
När vi var små tillverkades sådana här burkar i parti och minut. Jisses va vi fick pimpla kaffe... 

10 kommentarer:

  1. Så fina!
    Här är sådana burkar hårdvaluta att koka kubb i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter spännande. Har aldrig kokat kubb. Hur gör man?

      Radera
  2. Nostalgi på hög nivå! Sådana burkar kommer jag ihåg att mormor tillverkade! Vad kul att se, hade glömt dessa kitchiga skönheter... :)

    SvaraRadera
  3. Men åh, nu blir jag nostalgisk! Sådana där burkar hade min farmor i sitt kök i många år. Hur gör man så att det blir så där fint?

    Tack snälla du för den värmande kommentaren på min blogg igår! Så roligt att du tycker om att läsa mina inlägg.

    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns att min mamma pysslade med att göra sådana burkar.

      Trevlig helg!

      Radera
  4. Oj oj oj så många sådana jag har tillverkat förr. såg nu på programmet Strömsö (har jag för mig) att de tagit upp det där igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite nostalgi är det allt över dessa pimpade kaffeburkar...

      Radera