Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

onsdag 9 april 2014

Gör om mig...

Har Ni sett det där tvprogrammet på torsdagkvällarna där dom gör om folk. Just det! Man kan anmäla sig och komma dit som ett vrak och gå därifrån som en riktig stjärna. Men det låter ju alldeles perfekt. Till och med yngsta dottern, sa ju en gång: "Det där vore nåt för dig mamma, dom verkar kunna göra underverk." Hrmlfp?????
Men okej, tänk om jag skulle anmäla mig och fick åka till tv-studion, och så komma hem till byn helt fantastiskt, läcker och underbar. Med nyfärgad frilla, tuschpåmålade ögonbryn, stajlade naglar och så något modernt skynke omkring mig. Vore inte det toppen, så säg?!

Men allt det där uppfräschandet, det skulle absolut inte räcka med en ynka dag heller, nej, det skulle bli tvunget att hållas på i veckor, kanske månader. Som en aldrig sinande följetong. Som en mardröm nästan och vem skulle någonsin kunna känna igen mig där nere i byn om jag kom klivande i mina nya, höga klackskor bland jordkocklor, halmstackar och hästskit.
Näe, förresten, jag tror att jag tar och struntar i den dära omgörningen. Gillar ju inte direkt att stå i händelsernas centrum och vad spelar det egentligen för roll hur man ser ut där man går runt och sprätter i sågspånen på vedbacken...och om man bara väntar in Skärtorsdagen så kan man ju ta den chansen att bli påskkärring...vilket uppsving, va...

6 kommentarer:

  1. Snygg!!! Fattar inte vad tv skulle ändrat hos dig ;) Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog så, ändå. Skönheten kanske sitter inuti...det har jag läst i en bok...hoppas att så är fallet med mig...men jag är i alla fall snäll...ibland...

      Radera
  2. Håller med Anna här ovan.. Finns inget skynke i världen som skulle göra dig snyggare än du är..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Håller med tidigare kommentarer... finns inget att göra om... kan knappast bli bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland kan man bara slå sig till ro och tacka livet...

      Radera