Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

torsdag 28 november 2013

Gran som gran, tänkte jag, och köpte mig en Wunderbaum...

Häromdagen kom Butikschefen Valdemar springande och ropade något om att "nu är det verkligen på tiden att du visar dig på jobbet och gör ditt dagsverke." Jag förstod mycket väl vad han menade. Jag har inte dragit mitt strå till stacken som jag borde gjort. Jag har liksom tagit ut alltför många "semesterdagar". Tur att man är bekant med chefen liksom annars hade man väl fått sparken för länge, länge sen.

Men jag lydde naturligtvis och smög in på lagret följande måndag. Fram med detaljlista, linjal och penna med udd och så bara upp på stegen. Jag vandrade runt bland luftfilter, bromsklossar och fläktremmar och funderade på om julruschen känns av även i en bildelsaffär.

Det skulle ju i så fall vara helt ofattbart för hur många har fått ett inslagen ljuddämparjulklapp kanske? Eller ett par bromsskivor i ett rött paket med vita snören? Eller en gaswire i glittrande silverpaket? Det är rackar´ns svårt att hitta klämmiga julklappar i bildelsaffären måste jag erkänna. Skulle möjligen vara ett par Wunderbaum -granar då. Granar är ju synnerligen passande till jul och "lukta gott" är ju en bombsäker julklapp till den man tycker om...så får det bli...gissa vem som blir ägare till några sådana granar till jul?

4 kommentarer:

  1. ...sååå bra och skogsfrisk doft dessutom....

    SvaraRadera
  2. Haha... underbart... synd att gubben är allergisk mot dem annars skulle jag absolut köpt ett knippe :)

    SvaraRadera
  3. Det var ju så populärt med såna där granar "förr i tiden"...trodde att det var ett utdöende släkte...men kanske ändå inte...

    SvaraRadera