Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 1 november 2013

Klotrunda...

Mellan dagens curlingmatcher hanns det med en tur till Glasgow. Där gjorde vi ett besök på en fabrik som tillverkar Bowlsklot. Ett kanske udda turistmål men å andra sidan, hur många har sett en sådan fabrik inifrån. Jag har i alla fall aldrig hört någon säga, "Idag besökte jag en bowlsklotfabrik". Hur många är det som kan reglerna för bowls som ett rinnande vatten?

Kycklinggula klot.
 
Svarta blanka klot.
 
 

Ljuvligt rosa klot. Kommer att matcha min rosa silvertejp perfekt...
Till Er och min stora besvikelse kan jag inte visa några bilder på maskinerna kloten tillverkades i, fick nämligen inte tillåtelse att fotografera maskinparken...

(Kommentar från Lilla gummann: hoppas att Kulturtanten tar med sig ett klot hem till mig. Gärna det där ljusgröna. Det skulle matcha min Hulkendrink...)

2 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig..De rosa kloten är bara såå fina, men kanske något tunga att transportera hem....Ha en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ja man vill ju gärna inte ha övervikt när man flyger åh andra sidan är jag inte så sugen på övervikt till vardags heller... Men rackarns snygga är dom rosa kulorna...

    SvaraRadera