Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 17 november 2013

Soppskål och hyacinter...

Fick hyacinter av Etha idag. Blev så glad. Har inte hittat några förut. Så mycket har jag kanske inte letat men kollat i mataffären har jag i alla fall gjort.


Åh, så har jag den "hittade" soppskålen. Den bara stod där vid färgadeglasinsamlingskärlet och liksom skrek, ta Mej, jag är Din....



Ut och hämta mossa. Det spöregnar, men vad gör väl det. Ska bara ut på gräsmattan, mossmattan, och riva upp lite grönt.



Nu bara ner med hyacinter och mossa plus några silvriga kulor.




Fint som snus...

14 kommentarer:

  1. Mycket fint! Underligt vad som bara står och väntar på en ibland; saker som behöver ett nytt hem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste man bara fånga ögonblickt och ta den till sig. Skålen är min...ta den och gör nåt fint av den...

      Radera
  2. Vilket flyt!!! hur fin som helst :))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan man bara ställa ut en sån skål vind för våg... Ett litet mästerverk i mina ögon. Tvingade min Man att hämta den. Pryder sin plats hos oss...

      Radera
  3. Men vilken tur du hade. Så fint!!!
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättelyckig över denna soppskål. Fattar inte hur man tänkte när man ställde den alldeles ensam vid återbruket...

      Radera
  4. Härligt med hyacintsäsong ...och fint blev det i soppskålen !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar hyacinter! Dom blommar, dom doftar, dom förespår jul. Soppskålen fann sitt hem hos mej... bara älskar den...

      Radera
  5. Men hur kan man ställa en antik skål vid glasinsamlingen!? Bra ändå att någon tänkte till och inte krossade den, tur att du hittade den. Mycket fynd kan man göra vid förpackningsinsamlingen. Jag har hittat dockkläder och nya målarpannåer och ramar, inplastade! :)

    SvaraRadera
  6. Ibland har man tur och är först man på plats...och här var jag det... Det du inte behöver är en guldgruva för någon annan...

    SvaraRadera
  7. Jättevacker soppskål och så fint med hyacinter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är riktigt nöjd med arrangemanget. Enkelt och snabbt...

      Radera
  8. Så fint det blev med den hittade soppskålen! Tror bestämt att jag också ska kunna få till en hyacintdekoration i din stil till Adventshelgen som kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är det snart dags att köpa nya för nu blommar dom och luktar så gott...

      Radera