Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 16 november 2013

Köpa grisen i säcken...

Tog en vända till mataffären för att proviantera en smula. Ni vet, man behöver limpa, mjölk och ägg och det brukar vanligtvis kosta ca 573 kronor.  Det är mycket man kommer på att det saknas hemma.

Ibland blir det fel om man inte ser upp och läser noga. Som idag blev det helt galet. Ägg stod på inköpslistan, som låg kvar hemma på köksbänken, så jag köpte ägg. Trodde jag. Hur svårt kan det vara att köpa ägg?

"Åtta svenska tvättade utehöns"
 
Nu har dom klurat ut en ny produkt. Väldigt, väldigt små höns så små att dom kan levereras i äggkartong! Dessutom var hönsen tvättade och utehöns. Hur hittar man så små höns om dom springer lösa ute? Hur fångar man dom? Med fjärilshåv eller...

6 kommentarer:

  1. ...men det är nog så irriterande med detta omflyttande i affär´n där man handlar.......vad som helst kan ju följa med hem om man inte ser upp !!!! Dom där tvättade utehönsen måste jag prova om jag hittar hyllan...... Trevlig Helg !!!

    SvaraRadera
  2. Haha... såg bilden först och reagerade som du... innan jag läste din text... måste nog titta efter dem i min affär också...
    Nu har jag läst ifatt det jag missat :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dej också en fin söndag. Idag blir det ljusstöpning.

      Radera
  3. Haha, du är allt en knasboll du:)) Skrattar ofta högt åt din rader!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh, va roligt att höra att man kan glädja andra. Ha det gott.

    SvaraRadera