Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 25 november 2013

Julpynt på kort tid

Hemma dyker det upp lite julpynt. Både här och där. Faktiskt. Men bara av det simplaste slaget. Inga krusiduller eller invecklade saker. Det orkar inte mina svaga nerver med. Nej, det ska gå snabbt och enkelt. Helst bara ränna ut i skogen och plocka med sig något vackert. Snabbt hem och rota fram någon intressant kruka, bunke eller bara vad som finns.


En stycken Höganäskruka +
lite enris +
ett virkad hjärta = julmys så det står härliga till

eller

Ett litet, gammalt, oputsat nysilverfat +
ett blockljus + ett gäng tallkottar av bästa sort = vilken känsla



En stycken kanna +
lite granris +
rött hjärta = kan pigga upp det mest ojuliga hem

Det är liksom så jag jobbar. Ett, tu, tre, klart...


4 kommentarer:

  1. Jag ser att du fått till det med virkade hjärtan! Det blir verkligen juligt och fint. Jag håller med dig, det enkla är det vackra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen kämpat med dom virkade hjärtanen. Svårt att få till dom lika snygga som Dina. Men jag fortsätter träna. Ses vi på torsdag?

      Radera
  2. Fint! Precis min inställning... varför krångla till det - jag får dock försöka hitta något annat än virkade hjärtan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättebra utan hjärtan också...själv har jag ärvt ett gäng virkat pynt av en tant som bodde strax bredvid. Dom ska upp varje jul...

      Radera