Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

söndag 14 september 2014

Målargympa

Lilla gummann har ju länge försökt att hitta den ultimata träningsmetoden. Nu tror jag att hon har hittat den, målargympa. Man tränar både styrka, uthållighet och smidighet.


Övning 1: Sträck upp, böj ner och krumma ihop, sträck upp och ner igen och låt det draaa. Kort vila sen är det bara att köra en gång till. Lilla gummann är oroväckande lik den litterära figuren Quasimodo... Har svårt att se henne svinga sig mellan kyrkklockorna...







Övning 2: Sitt ner, sträck upp, sitt ner och sträck upp igen. Och glöm för bövelen inte att måla under tiden. Fortsätt så tills du når botten i målarburken.

Med dessa övningar förenar man nytta med nöje. Man får en vältränad kropp och huset ommålat i en handvändning... Nästa vecka presenterar vi fler givande övningar så håll ut till dess...




 

12 kommentarer:

  1. Haha, här skrattar man alltid så gott när man tittar in!
    En träningsform som absolut passar mig.

    SvaraRadera
  2. Hjälp, så flitiga ni är, ni verkar alltid vara i farten med nåt! Så fint det blir, vacker färg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint blev det i Lilla gummanns farstu, Fick upp lite tapeter också...

      Radera
  3. Alltså vad jag skrattar!!!! Men du har så rätt så :) Visst måste det vara perfekt träning, för efter ett par dagars målning så har jag träningsvärk både här och där...mest där :) Anna

    SvaraRadera
  4. Vad är det för sportdryck som skymtar i bild?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är urinprovet som ska lämnas in till dopingtestet...

      Radera
  5. Fint! Ett litet tips från en annan målare....klättra upp på en stege emellanåt. Igen en muskelgrupp som får nyttig motion. Säger en som har sjuka bakben för tillfället:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Bara bra att få fler övningar att variera sig med...

      Radera
  6. Är det lindblomsgrönt? Färgkod? Jag är sugen på att måla om i köket;) Fin och allt är träning bara man rör sig brukar jag säga. Bättre än ingenting. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen blev precis den jag ville ha. När jag först började måla såg den gräslig ut men den mörknade till önskvärd nyans. Kulör: NCS S 2020-G50Y Kanske är det den kulören Du vill ha.../Lilla gummann

      Radera