Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

fredag 7 november 2014

Det som göms i snö...

Igår: första snön faller.


Och jag som inte har haft tid att räfsa bort löven i trädgården. 


Men dom ligger nog kvar till i vår. Har aldrig hört talas om lövstöld i någons trädgård. Men tanken slår mej: tänk att komma ut på morgonen och någon har tagit alla ens löv...



Idag: Snön är borta. Får ännu en chans att komma ut och röja upp inför vintern... Men jag väntar nog till i morgon man kan ju hoppas på mera snö...

4 kommentarer:

  1. Hej på dej!..Så glad jag blev när jag tittade till min lilla blogg nu:)En ny som läser min blogg..åsså hittade jag till dig!..Ja begravningar är sorgsna men som du säger det blir skratt o glada minnen efteråt!Trevlig helg / Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kollar gärna runt på nya bloggar, Kulturtanten och jag, med stort intresse. Trevlig helg!

      Radera
  2. ...Eller att maskarna gör det dom ska ;)
    Trevlig helg önskar jag er , med eller utan lövkrattning !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där lät riktigt bra, att maskarna har en viss del i arbetet med fallna löv.
      Ha det gott
      Kultutanten

      Radera