Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

lördag 29 november 2014

Gräset det växer och grödan gror...

...sätt på pannan mor, sätt på pannan mor...


I trädgården är det riktig höst... Höstlöv så långt ögat ser.

 Kala, nakna och höstliga träd och häckar...

 .. men inte alls överallt. På vissa håll i rabatten har det börjat hända grejer...

Här växer det så det knakar. Julgräset, eller vad det kan vara, har verkligen tagit fart och står säkert i blom samtidigt med jultomtens ankomst. Bara en tidsfråga innan det är dags att skörda. Ur led är tiden som man brukar säga...

4 kommentarer:

  1. Som barn sådde min mamma gräs till julkrubban inomhus i en stor grund plåtlåda, det kom upp lagom till jul. Nu får vi sätta ut julkrubban mitt på gräsmattan tror jag! Lika grönt här i Dalom som hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra ide. Ska bara ordna med en julkrubba modell större den jag har känns så futtig på gräsmattan.

      Radera
  2. Snart dags att ta fram gräsklipparen, eller lien !
    - Ett annat alternativ är vit snöspray för att få liite julkänsla...Men då måste ni nog köpa upp hela lagret !
    Hoppas ni trots allt får en mysig adventssöndag !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske kan jag få ihop till en lten julkärve till fåglarna...

      Radera