Här kliver vi runt i storstövlarna bland hässjevirke, rostiga harvar och mjölktistlar på fädernegården

måndag 17 november 2014

Matlådan...

Klockan närmade sig tolv och lunchen var ett faktum, magen kurrade och jag rusade till köket för iordningställa min medhavda, näringsriktiga, lunchlåda. Kollade in arbetskamratens låda och den såg rent gudomlig ut och jag blev bara mer och mer sugen på mat.


Fick snabbt fram min stora, stora lunchlåda och rev av locket...


... men vad skådade mitt norra öga? Kan inte direkt säga att det vattnades i munnen efter första anblicken. En mycket liten klick rotmos låg och skvalpade i ena hörnet och förövrigt en något skrumpen korvsnutt. Varför så stor låda till så lite mat?



Vet inte om matlådan till i morgon heller blir någon kulinarisk upplevelse... Två väldigt tunna skivor blodpudding som förgylls av 33 nyplockade tranbär... Man kan inte lyckas jämnt men är man hungrig smakar allt gott...

10 kommentarer:

  1. Den första matlådan så onekligen godast ut ....men som sagt är man hungrig smakar det mesta gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter några dagar med kravliga matlådor är det en ren fröjd att få med sig en tiopoängare...

      Radera
  2. Ja, inte var det mycket att hurra för i matdosan... men rotmoset såg riktigt gott ut!
    Satt just och undrade vad gubben skulle ha i dosan imorrn och kom till min glädje på att det fanns en med pasta och köttfärssås i frysen! Bingo!

    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart att göra små fynd i frysaboxen...

      Radera
  3. Hahaha, ja det var en ledsen korvstackare. Men det är bra att äta upp det man har hemma även om det blir lite andefattiga matlådor ibland. Och hungern är ju den bästa kryddan :-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, det var inget för en storätare det inte!
    Såna miniportioner hade jag knappt stått mig på en timme:)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vet. Hungrig redan en timme efter lunchen, då gäller det att ha ett redigt mellanmål till hands...

      Radera
  5. Dom matlådorna såg verkligen ledsna ut...Kanske dom kände på sej att dom inte var någon gourmet-succé !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom matlådorna skulle må bra av en rejäl pimpning...

      Radera